Měření na válcovém dynamometru je mnohem operativnější než na dynamometru motorovém, kde je nutné vyjmout motor z vozidla. Dle Vašich potřeb lze dodat dynamometry pro měření motocyklů, osobních automobilů, čtyřkolek, motokár, atd. Vozidlo je připevněno k válcové stolici popruhy z důvodu vyšší bezpečnosti a pro lepší přenos měřené síly.
Nejběžnější způsob měření je dynamickou zkouškou, kdy je motor zatížen setrvačností válce a ostatních rotujících dílů. Zkouška je provedena během akcelarace vozidla a výsledek prakticky ihned vyhodnocen. Velkou výhodou zařízení MotComTest je možnost měření ztrát přenosu tzn., že je možné měřit přesně bez ohledu na sílu přitažení motocyklu ke stolici nebo na velikosti valivého odporu díky různě nahuštěné pneumatice. Tato výhoda je ocenitelná v případě, kdy mezi zkouškami motocykl je nutné sundat z měřící stolice. Měření ztrát probíhá při vymáčknuté spojce při zpomalování kola. Měření ztrát lze urychlit díky schopnosti softwaru dopočítat kompletní křivku ztrát z určitých úseků. Měřící stolici lze dodat i v provedení s elektrickým retardérem, který zatíží motor a je možno provádět důkladnější ladění motoru, vhodné např. pro tvorbu palivových map. Statická zkouška je buď řízena automaticky, nebo manuálně dle Vašich potřeb. Měření probíhá tak, že válec stolice stabilizuje motor na zvolených otáčkách požadovanou dobu bez ohledu na aktuální výkon motoru. Během této doby lze např. měnit dobu vstřiku, velikost předstihu natočení výfukové přívěry atd. Možnost je sledovat průběh až 8 veličin během jedné zkoušky,které jsou následně vynesené v grafu. Zařízení se využívá běžně v základní formě pro měření průběhu kroutícího momentu a výkonu nebo dle potřeb rozšiřovat dalšími snímači pro přehled dějů v motoru. Praktické je např. snímaní složení směsi pomocí lamdba sondy. Nebo rozšířené měření se sledováním polohy škrtící klapky, teploty/tlaku vzduchu, teploty motoru atd.